Навчатися комфортно

«Під час пологів не рідко виникають ушкодження промежини, піхви, шийки матки. Пошкодження м’яких тканин пологових шляхів матері трапляються частіше у випадку патологічного перебігу пологів за умови невчасної медичної допомоги. Важливість проблеми полягає в тому, щоб вчасно розпізнати загрозу розриву промежини, попередити її, а в разі потреби надати кваліфіковану акушерську допомогу.» – такими словами викладача акушерства Процишин Оксани Петрівни розпочалося практичне заняття зі студентами ІІІ курсу відділення «Акушерська справа» на тему: "Розриви промежини. Наібр інструментів. Техніка зашивання розривів", що відбувалося 20.03.2014 р.на базі Хмельницького перинатального центру. 

Аргументуючи вибір теми, місця проведення та методів роботи зі студентами, Оксана Іванівна відзначає, що не завжди вдається відпрацювати зі студентами техніку накладання швів на промежину безпосередньо у породіллі в пологовому залі, є доцільним проводити цей тренінг, використовуючи плаценту як біологічний матеріал, тим самим створюючи максимальне тактильне відчуття при реальній акушерській ситуації. 

Окрему подяку висловлює Оксана Іванівна персоналу Хмельницького перинатального центру, який завжди іде назустріч у організації занять, навчальної практики зі студентами коледжу, з розумінням ставиться до будь-якого прохання з боку адмін6істрації чи викладачів. Так було і цього разу.

Чому саме використані тренігові технології навчання? .Тренінг, як один із методів інтерактивного навчання – це форма проблемного навчання, що орієнтована на відпрацювання і закріплення ефективних моделей поведінки, максимально активну участь студентів, взаємообмін досвідом та використання ефективної групової взаємодії. Тренінгові технології навчання – один із найефективніших методів навчання у коледжі.

«Тренінг – це одночасно цікавий процес пізнання себе та інших, спілкування, ефективна форма опанування знань, інструмент для формування професійних компетенцій, форма розширення досвіду» – так характеризує переваги вибраної методики проведення практичних занять Оксана Петрівна. Під час тренінгу викладач спроможний реалізувати одночасно декілька дидактичних цілей – узагальнювати, систематизувати, закріплювати і застосовувати набуті знання, формувати і вдосконалювати вміння і навички при виконанні акушерських маніпуляцій.

Тренінги стимулюють пізнавальну активність і самостійність студентів, тут студент є суб’єктом навчання. Створюються такі умови, за яких кожен студент відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність при відпрацюванні конкретного питання тематики занять. Тренінги дають змогу викладачеві побачити студентів з іншого боку. Якщо на групових заняттях студент буває пасивний, то під час тренінгу студенти вражають нестандартним мисленням, здатністю приймати рішення у конкретних ситуаціях, діяти професійно.

Студенти теж в захваті від тренінгових методів, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим, не обтяжливим і комфортним.