Удосконалюємо професійну майстерність

20 травня 2016 р. у коледжі проходила регіональна науково-практична конференція педагогічних працівників медичних коледжів та училищ "Сучасні освітні технології та інноваційні методи навчання в підготовці молодших медичних спеціалістів:досвід, проблеми, перспективи". 

Головним завданням заходу було підвищення професійної компетентності  педагогічних працівників з питань використання інноваційних методів навчання для забезпечення високої якості підготовки медичних фахівців. Педагогічні колективи мають вагомий досвід роботи із впровадження сучасних методів навчання у педагогічний процес. Тож поділитися було чим. Програма конференції.

У конференції взяло участь біля 70 осіб – викладачів Хмельницького базового медичного коледжу, Кам’янець – Подільського медичного училища, Чемеровецького медичного коледжу та Шепетівського медичного училища. Запрошені представники Департаменту освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації, Ради директорів , інших навчальних закладів. З теплим словом та відеопривітанням виступив студент ІІ-го курсу відділення «Лікувальна справа» коледжу Дасюк Олександр.

Усіх присутніх на пленарному засідання зацікавив виступ заступника директора з навчальної роботи коледжу Алєксєєвої Т.О., яка висвітлила питання формування освітньої політики в Україні у контексті прийняття (обговорення) нових законодавчих актів державних органів влади, подальший розвиток медичної освіти, зокрема у навчальних закладах нашого рівня, вимог до якості підготовки медичних фахівців та заходів по забезпеченню якості освіти.

З науковим обгрунтуванням поняття «імідж навчального закладу» та основними формами його формування для забезпечення конкурентоспроможності випускників виступила заступник директора з навчальної роботи Кам’янець-Подільського медичного училища Мошак Т.М.

Яким має бути сучасний навчальний заклад?, У якому навчальному середовищі студент хоче навчатися? Як забезпечити інноваційний розвиток коледжу? Цих питань у своїх виступах торкалися методист коледжу Тарасенко Т.Г., Микитюк С.Р. та інші доповідачі. Відповідь була одна – ширше упроваджувати у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційні технології навчання, серед яких найбільш песперктивними є хмарні технології.

Були і фахові виступи. Удало поєднала маркетингову політику сучасного фармацевтичного ринку з викладанням фармацевтичних і клінічних дисциплін у коледжі завідувач мережею аптек у м.Хмельницькому Маліновська Н.А. Живий інтерес і багато запитань викликала доповідь к.м.н.Тимочківа П.М. на тему «Йододефіцитні захворювання та їх профілактика».

Після нетривалого обіду, впродовж якого обговорення тривало, відбулися секційні засідання.

Доволі представницькою була секція професійних дисциплін. У її роботі взяли участь викладачі внутрішніх хвороб, педіатрії, хірургії, акушерства та гінекології тощо (Керівник секції Бачинський В.П.). Досвідом використання ігрових технології навчання ділилися викладачі Лиськова С.В. (Чемеровецький медичний коледж), Ткачук О.М., Никорук Г.П. (Хмельницьке базове медичне училище). Креативний підхід до мотивації навчальної діяльності студентів – вміле застосування психологічних компонентів спілкування, презентував як власне методичне досягнення  Зашинський С.В. (Шепетівське медичне училище). Власною методикою проведення семінарських занять із колегами поділився Бачинський В.П. (Хмельниций базовий медичний коледж).

Умінням виділити проблемну ситуацію сучасної медицини та залучити значне коло фахівців і студентів до розробки об’ємних інтеграційних проектів відзначилася Квасовська Ж.С. (Хмельнийький базовий медичний коледж). Вона стала керівником секції природничо-наукових та фармацевтичних дисциплін.  На засіданні викладачів цієї секції жваво обговорювалися питання організації самостійної роботи студентів (Яшина С.А., Кам янець-Подільске медичне училище), особливості викладання основ медичного та фармацевтичного товарознавства (Якубовська Г.В., Хмельницький базовий медичний коледж), організацією профорієнтаційної роботи на відділення поділися завідувач відділення «Фармація» Хмельницького базового медичного коледжу Воронюк О.В.

Викладачі загальноосвітніх дисциплін працювали у двох секціях – секція гуманітарних та соціально-економічних дисциплін (керівник Когут Л.І.) та секція природничих дисциплін ( керівник Чорна Н.А.). Що їх цікавила найбільше? Починаючи від педагогічних інновацій викладачів і студентів (Семенова В.В., Кам’янець-Подільське медичне училище) до емоційного вигорання педагогічних працівників (Сенькова-Базилевич О.Л., Шепетівське медичне училище. Не обійшовся увагою і оголошений президентом України 2016 рік – рік іноземної мови. Тож викладачі активно обговорювали особливості її викладання в медичних училищах та коледжах. Серед природничих наук лідерство мали біологія та математика. Досвідом проектної діяльності на заняттях з біології поділилася Худик Л.О. (Чемеровецький медичний коледж) та Чорна Н.А. – викладач біології Хмельницького базового медичного коледжу. Ефективність використання інтерактивної дошки на заняттях з математики та інформатики продемонструвала Зозуля С.В. – викладач Хмельницького базового медичного коледжу.

У ході конференції її учасники переконались у необхідності впровадження сучасних  освітніх технологій в навчально-виховний процес, удосконалили свою педагогічну майстерність та отримали заряд позитивної енергії, творчих ідей для подальшої роботи. Ще довго у стінах коледжу ділилися враженнями від почутого і побаченого. А кожен учасник отримав пам’ятний сертифікат.