Сторінка психолога

ГРАФІК КОНСУЛЬТАЦІЙ

практичного психолога ХБМК

Дячок Надії Валеріївни


Дні тижня

Години консультування

Студенти

Педпрацівники

Батьки

Понеділок

 

 

1500-1600

Вівторок

1700-1900

(гуртожиток)

1500-1600

 

Середа

1500-1600

 

 

  Кабінет психолога знаходиться у 19 аудиторії.


ПИТАННЯ, ПО ЯКИХ МОЖНА І ТРЕБА ЗВЕРТАТИСЯ ДО ПСИХОЛОГА:

  1. взаємовідносини з іншими людьми
  2. труднощі в навчанні
  3. складні життєві обставини
  4. саморозвиток
  5. інші ситуації, з якими Ви не можете самостійно впоратися

ОСНОВНІ ВИДИ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА:

Індивідуальне консультування студентів, батьків, викладачів. Психологічне консультування являє собою взаємодію психолога з клієнтом, в ході якого визначається проблема, шляхи її вирішення, формуються нові моделі поведінки, та людина отримує психологічну підтримку і душевний спокій. Про час проведення першої зустрічі можна домовитися при персональній зустрічі з психологом. Практичний психолог дотримується професійних етичних стандартів щодо конфіденційності інформації.

Психологічна діагностика (індивідуальна і групова). Психодіагностична робота передбачає виконання різних методик, тестів, опитувальників, з метою виявлення індивідуальних особливостей, міжособистісних стосунків, інтелектуальних здібностей та надання рекомендацій.

Психокорекційна робота являє собою тактовне втручання у процеси психічного і особистісного розвитку людини з метою виправлення відхилень у цих процесах, і часто чинить вплив не лише на особистість, а й на її оточення.

Психопрофілактична робота серед студентів. Заходи, спрямовані на збереження психологічного здоров’я; своєчасне попередження відхилень у міжособистісних стосунках, попередження алкогольної, наркотичної залежності.

Просвітницька робота серед студентів, батьків, викладачів передбачає роз’яснення актуальних психологічних питань, підвищення психологічної культури.

Зв’язки з громадськістю – відвідування дітей вдома (за запитом адміністрації), співпраця з громадськими організаціями, поліцією, центром соціального захисту дітей тощо.


ЕФЕКТИВНІСТЬ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД:

  • готовності самої людини скористатися допомогою психолога
  • актуальності проблеми на даний момент
  • готовності людини пізнати себе
  • здатності людини до самоспостереження
  • вмотивованості до змін
  • готовності людини взяти відповідальність за власні вчинки та своє життя загалом

Міфи та правда про психологічну допомогу

У сучасному цивілізованому світі ще в минулому ХХ столітті встановилась добра традиція звертатись до психолога для вирішення своїх особистісних проблем.

Думаю, варто «пролити світло» на міфи щодо психологічної допомоги.

Психолог, подібно до лікаря, теж лікує. Проте – лише словом. Він також виявляє проблему, труднощі; яка саме допомога потрібна, яких змін очікує клієнт. У результаті клієнт сам робить свій вибір серед багатьох варіантів вирішення проблеми. Важливо зазначити, що відповідальність за цей вибір несе сам клієнт, а не психолог.

Діяльність психолога супроводжується багатьма міфами. З деякими з них корисно познайомитись.

Міф 1. Психолог – людина-чарівник.

Людям здається, що на консультуванні, вислухавши проблеми клієнта, психолог за допомогою «чарівної палички» у вигляді поради, розумного слова – одразу ж розвіє всі складнощі, і все стане на свої місця.  

Зрозуміло, що це не так. Психолог – це професіонал, який наділений знаннями та вміннями. Він використовує різні види допомоги. Це може бути підтримка в гострій кризовій ситуації. Або консультування, яке розширює знання з питань вікових норм, криз, взаємостосунків. Або це може бути допомога в пошуках внутрішніх ресурсів людини, варіантів вирішення проблеми, пошуків нового місця в життєвій системі тощо. І допомогти людині психолог може лише за активної участі першої.

Міф 2. Психолог – людина, яка просто слухає, жаліє та заспокоює, своєрідна «подушка для сліз».

Для того щоб зрозуміти, яку допомогу потребує клієнт, психолог має уважно вислухати його. Адже часто саме психологу людина може вголос розповісти те, що не скаже навіть близьким. Тоді психолог тільки відображає, як у дзеркалі, почуття та переживання людини. У такому разі клієнт починає краще розуміти й приймати себе.

Але, як правило, психолог не просто слухає, а й задає ряд питань, які допоможуть багато чого усвідомити. Часто навіть одне питання сприяє вирішенню проблеми.

Міф 3. Психолог – це порадник як вчинити в певній ситуації.

Психолог-професіонал ніколи не нав'язує порад, адже ніхто не може бути більш компетентним у житті людини, ніж вона сама. А також тому, що відповідальність за власний вибір клієнта не може нести ніхто, окрім самого клієнта.

Психолог допомагає побачити варіанти розв'язання даної проблеми, продумати наслідки й прийняти найефективніше рішення для даної людини.

Міф 4. Психолог може змінити або вмовити того, кого потрібно.

Досить розповсюдженим уявленням є те, що психолог може миттєво змінити або дитину, або дорослого так, що вони зразу ж стануть «такими як треба».

Батьки шукають можливостей як змінити дитину, щоб вона стала кращою, у розумінні батьків. У такому разі психолог може разом із батьками впливати на ситуацію. Адже часто поведінка дитини є результатом неефективних виховних заходів самих батьків, і тому варто перебудувати стосунки з дитиною, змінити правила в сім'ї. Потрібно батькам розуміти, що те, що формувалось роками, за годину не можливо змінити.

Міф 5. Психолог навчить, як маніпулювати іншими людьми

Часто звертаються до психолога із проханням навчити, як вплинути на дитину, дружину, чоловіка, батьків тощо. Кваліфікований спеціаліст пояснить клієнту, що маніпуляція суперечить етичному кодексу психолога і є найгіршим способом налагодження стосунків.

Проте психолог допоможе позбутись неефективних стратегій та сформувати позитивний стиль поведінки. Або запропонує способи змінити ставлення до ситуації, на яку складно вплинути.

Життя, як відомо, складається з низки проблем. Протистояти проблемам, вирішувати їх – важкий і неприємний процес. Але ми, загалом, успішно розв'язуємо життєві завдання. Правда, інколи з'являється відчуття безсилля, заплутаності, повторення однієї й тієї ж самої ситуації. Саме в ці моменти варто звернутись до психолога.


СПИСОК ТЕЛЕФОНІВ СЛУЖБ, КОНСУЛЬТАЦІЙ ПСИХОЛОГО-ПРАВОВОГО ПРОФІЛЮ:

Телефон довіри у м.Хмельницькому

зі стаціонарного: 15-50

з мобільного:  (067) 133-15-50

Всеукраїнський телефон довіри для дітей та молоді
(044) 500-21-80

Національна дитяча «гаряча лінія» (консультують юрист, психолог, соціальний працівник)

0-800-500-225 

Всеукраїнська інформаційно – консультаційна телефонна лінія з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я

0-800-502-757

Національна лінія телефону довіри з питань ВІЧ/СНІДу
0-800-500 45-10

Гаряча телефонна лінія по проблемі туберкульозу Благодійного фонду «Розвиток України»
0-800-503-0-800

Національна гаряча лінія з попередження насильства в сім’ї Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна
0-800-500-33-50

Національна гаряча лінія з попередженню торгівлі людьми Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна
0-800-500-22-50

Національна «Гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей
0-800-500-33-5386